İadeler

Herhangi bir nedenle memnun kalmazsanız, siparişinizi veya siparişinizin herhangi bir bölümünü tam bir geri ödeme için iade edebilirsiniz.

İadenizi siparişinizin alınmasından itibaren 14 gün içinde kaydettirmeli ve aşırı gecikmeden ve her halükarda iadenizi kaydettikten sonra en geç 14 gün içinde talimatlarına göre perakendeciye geri göndermelisiniz.

Farklı perakendecilerden ürün sipariş ettiyseniz, her perakendecinin iade talimatlarını ayrı ayrı izlemeniz gerekir.

İade sürecini başlatmak için:

  1. İade bilgileri paketinize eklenmişse, paketi doğrudan perakendeciye iade etmek için lütfen bu talimatları izleyin. İhtiyaç duyduğunuz ayrıntılara sahipseniz, siparişinizi iade etme isteğinizi bize bildirmenize gerek yoktur.
  2. Değilse, Yardım Merkezimizi ziyaret edin (bir sayfayı geri tıklayarak) ve belirli talimatların bulunduğu bir iade formu almak için bazı hızlı etkileşimli soruları yanıtlayın.

Önemli not: Tüm siparişler doğrudan perakendecilere iade edilmelidir. Lütfen hiçbir ürünü Enazon merkez ofisine iade etmeyin. Doğrudan Enazon’a iade edilen hiçbir mal için sorumluluk kabul etmeyeceğiz.

Lütfen aşağıdaki ürünlerin iade edilemeyeceğini unutmayın:

  • Açıkça kişiselleştirilmiş veya spesifikasyonlarınıza göre yapılmış ürünler.
  • Hızlı bozulma eğilimi olan mallar, örneğin taze meyveler, taze çiçekler.
  • Açılırsa sağlığı koruma veya hijyen hususları olan mallar, ör. makyaj, iç çamaşırı, iğneli takılar.
  • Açılmışsa, ses veya video kayıtları veya bilgisayar yazılımı.
  • Gazeteler, süreli yayınlar ve dergiler.

Ek bilgi:

  • İade edilen mallar satılabilir durumda olmalıdır.
  • İade edilen mallar, orijinal etiketleri ve ambalajları ile kullanılmamış / kullanılmamış olmalıdır.
  • Mallar, hem ürün hem de marka ambalajı (varsa) nakliye sırasında hasar görmeyecek şekilde paketlenmelidir. Enazon ve bayilerimiz, nakliye sırasında hasar gören ürünler için sorumluluk kabul etmez.
  • Bir öğe hatalı veya hasarlı olarak ulaşmadıkça, iade posta ücretlerinden siz sorumlusunuz.
  • Tüm ürünleri belirli bir perakendeciden iade ediyorsanız, orijinal nakliye masraflarınızı iade edeceğiz. Ekspres teslimata yükselttiyseniz, yalnızca standart teslimat ücretini iade edeceğimizi unutmayın.
  • Birden fazla perakendeciden satın aldığınız yerde, lütfen her perakendeciye ayrı ayrı mal gönderin.
  • Posta belgesini saklayarak, takip edilen bir posta hizmeti (mal değeri için uygun olduğunda sigortalı) kullanmanızı şiddetle tavsiye ederiz. Enazon ve bayilerimiz, iade nakliyesinde kaybolan ürünler için sorumluluk kabul etmez.
  • İade edilen bir ürün uluslararası olarak gönderiliyorsa, perakendecinin iadenizi aldıktan sonra herhangi bir gümrük ücreti ödememesi için lütfen “İADE EDİLEN MALLAR” olarak işaretleyin.

Bu koşulları karşılamayan bir siparişin iade edilmesi durumunda, iadeniz reddedilebilir ve size iade edilebilir veya indirimli bir geri ödeme teklif edilebilir.

Hasarlı veya hatalı mallar

Siparişiniz hasarlı olarak teslim edildiyse veya satın aldığınız bir ürünle ilgili sorun yaşıyorsanız, lütfen en kısa sürede satıcıyla bir soruşturma açın.

  1. Yardım Merkezimizi ziyaret etmek (bir sayfayı geri tıklayarak) ve bazı hızlı etkileşimli soruları yanıtlamak.

Lütfen dikkat: Çoğu perakendeci, bir çözüm sunabilmek için alınan hasarı, arızayı veya yanlış ürünü gösteren bir resim veya video ister. Hasarlı veya hatalı ürünlerle ilgili sorunları çözmek için en yaygın çözümler şunlardır:

  • Perakendeci bir yedek sağlayabilir.
  • Perakendeci, malları küçük hasarlı tutmak için bir indirim önerebilir.

Bir perakendeci ürünü değiştiremezse ve bir indirimi kabul etmek istemiyorsanız, siparişi iptal edebilir ve tam bir geri ödeme için ürünleri iade edebilirsiniz. Bazı perakendeciler malları teslim almayı teklif edebilir. Bazı perakendeciler, bu amaçla size ücretsiz bir iade etiketi sağlayacaktır. Ancak, bir perakendeci ürünü teslim alamazsa veya ücretsiz bir iade etiketi sunamazsa, iade posta makbuzunuzun bir kopyasını sağlamanız üzerine makul iade posta masraflarını iade edecektir.

Teslimatı reddetme

Siparişinizin tamamının veya bir kısmının teslimini kabul etmeyi reddederseniz (ürünlerin veya ambalajın hasarlı veya kusurlu görünmediği durumlarda), bir paketin reddedilmesi nedeniyle perakendeci tarafından yapılan tüm ücretler ve masraflar mal iadenizden düşülebilir. Aynı durum, izleme teslimatın denendiğini ve ürünün bir posta deposundan alınmayı beklediğini ve bu ürünün teslim alınmadığını ve gönderene iade edilmediğini belirtirse de geçerli olacaktır.

Geri ödemeler

  • Perakendecinin malları geri almasından sonraki 14 gün içinde size geri ödeme yapılacaktır.
  • Ürünlerin iadesinde, kargo ücreti tüketiciye aittir.
  • Bir perakendecinin malları teslim almayı teklif etmesi durumunda, sözleşmenizi iptal ettikten sonraki 14 gün içinde size geri ödeme yapılacaktır.
  • Ürünler perakendeciye ulaştığında ve iade için kabul edildiğinde bir e-posta alacaksınız.
  • Geri ödemeler, başlangıçta malları satın almak için kullanılan aynı ödeme yöntemlerine yapılacaktır. Multibanco gibi bazı banka havalesi ödeme türlerinde para iadesi yapmak mümkün değildir, lütfen yardım için bizimle iletişime geçin.
  • Geri ödemelerin hesabınızda görünmesi, kullanılan ödeme yöntemine bağlı olarak genellikle 1-5 iş günü sürer.